Midzy Gamma Zaplecza 621.jpg

Różnice między kierownikiem a managerem

Kierowanie projektami w firmie jest zajęciem niezwykle odpowiedzialnym, do którego powinny być dopuszczane wyłącznie osoby posiadające odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Skąd czerpać tą wiedzę? Czy project management szkolenia to najlepszy wybór, czy może lepiej sięgnąć po fachową literaturę? Kto zajmuje się kierowaniem projektami w firmie? Między innymi na te pytania można znaleźć odpowiedzi w poniższym artykule.

Czy kierownik i menedżer to to samo stanowisko?

Nad tą tematyką wypada zastanowić się nieco głębiej. Jakie są różnice pomiędzy managerem a kierownikiem w firmie, o ile w ogóle jakieś występują? Wydaje się, iż praca managera jest o wiele bardziej kreatywna.

Rola kierownika ograniczać się może wyłącznie do zarządzania zespołem na podstawie konkretnych wytycznych. Można to wyrazić w ten sposób, że kierownik pilnuje, aby wszystko szło według planu, natomiast manager ten plan tworzy. W niektórych firmach każdy projekt ma własnego kierownika, natomiast nad wszystkim czuwa troskliwy manager. Oczywiście nie zawsze tak jest. Czasem te role są wymienne.

Menedżer w firmie – jak może podnosić swoje kompetencje?

To, że we współczesnym świecie nieustanny rozwój jest sprawą konieczną, to nie podlega żadnej dyskusji. Chęć doskonalenia swoich umiejętności, to paliwo, które napędza rozwój kariery zawodowej. W momencie, w którym ktoś osiądzie na laurach i nie będzie poszerzał zdobytej dotychczas wiedzy, to może równie dobrze zacząć myśleć o emeryturze lub bezrobociu.

Pojawia się w tym miejscu pytanie o to, w jaki sposób podnosić swoje zawodowe kompetencje. Zapisać się na szkolenie prowadzone przez profesjonalistów czy założyć kartę stałego klienta w branżowej księgarni?


Zobacz bloga o tej tematyce: http://tiny.cc/szkoleniowo


Najlepsze metody zdobywania wiedzy – szkolenia menedżerskie

Szkolenia menedżerskie to sposób na to by zdobyć wiedzę niezbędną do zarządzania zespołem. Umożliwiają to między innymi szkolenia Agile.